آموزش حرکات پا, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات با هالتر از جلو به اسکوات از پشت (Barbell Front To Back Squat)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    سطح: متوسط

    دستورالعمل

    1. با انجام ددلیفت، هالتر را از زمین برداشته و روی قلاب جای دهید. اگر از رک اسکوات استفاده می‌‏کنید، ارتفاع آن را دقیقاً زیر شانه تنظیم نموده و هالتر را بالای عضلات دلتوئیدی گذاشته و به سمت ترقوه تکیه دهید؛ به شکلی که اندکی با گلو تماس داشته باشد. دست‏‌ها را مانند انجام حرکت ضرب روی هالتر قرار دهید. هالتر را صرفاً با انگشت‏‌ها لمس نموده تا جابه‌جا نشود.
    2. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و پنجه‏‌ها اندکی رو به بیرون باشند. تمام مدت سر و آرنج‏‌ها را بالا نگه دارید. عضلات سه سر بازویی باید موازی با زمین باشند. گردن را به حالت خنثی و کمر را صاف نگه دارید. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
    3. با راندن باسن و ران‏‌ها به سمت عقب به حالت اسکوات پایین بیایید. تا حدی پایین بروید که روی ران‏‌ها موازی یا کمی پایین‌‏تر از سطح موازی با زمین باشند.
    4. به کمک پاشنه‏‌ها بلند شده و پاها و زانوها را به بیرون برانید. با حفظ ثبات از سر تا پا، به بالا رفتن ادامه دهید تا به وضعیت آغازین بازگردید. سپس با کشش کامل آرنج‏‌ها هالتر را بالای سر برده و با قرار گرفتن در موقعیت اسکوات از پشت هالتر را جابه‌جا کنید (آن را مقابل عضلات سه سربازویی بگذارید).
    5. سپس با راندن باسن و ران‏‌ها به عقب، اسکوات از پشت را کامل کنید. تا حدی پایین بروید که روی ران‏‌ها موازی یا کمی پایین‌‏تر از سطح موازی با زمین باشند.
    6. به کمک پاشنه‌‏ها بلند شوید و پاها و زانوها را به بیرون برانید. با حفظ ثبات از سر تا پا، به بالا رفتن ادامه دهید تا به وضعیت آغازین بازگردید.
    7. با کشیدن دست‌‏ها رو به بالا و بردن هالتر به بالای سر، هالتر را به موقعیت اسکوات از جلو بازگردانده و آن را بالای عضلات دلتوئیدی بگذارید. اکنون یک تکرار انجام داده‌‏اید.
    8. حرکت را به تعداد توصیه شده تکرار نمایید.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “اسکوات با هالتر از جلو به اسکوات از پشت (Barbell Front To Back Squat)

    1. شراره گفت:

      جالب بود ممنون

    2. شراره گفت:

      ممنون از شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *