راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پشت و زیر بغل

زیر بغل لت از جلو دست‌ جمع (Close-Grip Front Lat Pulldown)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: پشتی بزرگ (زیر بغل)

    ابزار: سیم‌کش

    سطح: مبتدی

    تشریح حرکت:

    1. یک میله بلند را به دستگاه لت متصل کرده و پشت آن بنشینید. بالشتک‌های نگه‌دارنده زانو را متناسب با قد خود تنظیم کنید. این بالشتک‌ها مانع از بالا کشیده شدن بدن شما توسط وزنه‌ها می‌شود.
    2. دست‌ها را بافاصله موردنظر بازکرده و میله را بگیرید. کف دست‌ها باید روبه‌جلو قرارگرفته باشد. نکته: برای حرکت دست‌باز، لازم است دست‌های شما بیشتر از عرض شانه‌ها، برای پهنای متوسط برابر با عرض شانه و برای حرکت دست ‌جمع، کمتر از عرض شانه باز گردند.
    3. درحالی‌که دست‌ها در مقابل خود کشیده و میله را بافاصله موردنظر گرفته‌اید، قفسه سینه را بیرون داده و بالاتنه خود را 30 درجه عقب ببرید و قوسی در کمر ایجاد کنید. این وضعیت شروع است.
    4. هم‌زمان با بیرون دادن نفس خود، شانه و بازوها را به پایین و عقب بکشید و میله را تا سطح بالایی قفسه سینه پایین بیاورید. نکته: تمرکز خود را بر تحت‌فشار قرار دادن عضلات پشت بگذارید. بالاتنه(به‌جز بازو) باید بی‌حرکت بماند. ساعد تنها وظیفه نگاه‌داشتن میله را دارد. برای پایین کشیدن وزنه از آن کمک نگیرید.
    5. بعد از یک ثانیه مکث در وضعیت انقباض، درحالی‌که کتف‌ها را به سمت هم فشار می‌دهید، به‌آرامی میله را به وضعیت شروع بازگردانید تا جایی که دست‌ها صاف و عضلات پشتی کاملاً کشیده شوند. حین انجام این بخش از حرکت، به داخل نفس بکشید.
    6. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار کنید.

    تنوع

     مدل پشت گردن به علت کشش بیش‌ازحد ناشی از حرکت میله در پشت گردن و فشاری که به عضلات گرداننده شانه وارد می‌آورد توصیه نمی‌شود.

    حرکات جایگزین

    عضله هدف: پشتی بزرگ (زیر بغل)

    ابزار: وزن بدن

    عضله هدف: پشتی بزرگ (زیر بغل)

    ابزار: وزن بدن


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *