تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

غذاهایی برای کاهش درصد چربی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه

    به‌منظور درک بهتر روند کاهش وزن، ما از یکی از کارشناسان وب‌‌سایت Maximuscle به نام سین لرویل درخواست کردیم تا اطلاعاتی در این مورد به ما ارائه دهد. سین چندین سال است که درزمینهٔ تناسب‌‌اندام فعالیت داشته و ایده‌‌ها و نظرات خود برای کاهش وزن را با افراد در میان می‌‌گذارد.

    یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد درزمینهٔ کاهش وزن مرتکب می‌‌شوند، این است که آن‌ها یک نوع غذا، زمان تغذیه یا درشت مغذی‌‌های مصرفی را مانع اصلی کاهش وزن قلمداد می‌‌کنند. دلیل مشخصی برای این دیدگاه وجود ندارد. اما افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که کاهش کالری دریافتی بهترین روش برای کاهش وزن است. کافی است به کالری‌‌هایی که باید از رژیم غذایی خود حذف کنید تمرکز نمایید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

    برخی از مواد غذایی به کاهش وزن کمک می‌‌کنند، بنابراین می‌‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید تا روند کاهش وزن سالم‌‌تری داشته باشید.

    1. آب

    آب یکی از مواردی است که اغلب نادیده گرفته‌شده و بسیاری از افراد به میزان کافی آب دریافت نمی‌‌کنند. این امر منجر به بروز عوارضی نظیر سردرد به دلیل کمبود آب بدن گردیده و همچنین اختلالاتی در عملکرد برخی از اعضای بدن ایجاد می‌‌کند. اگر برای کاهش وزن تلاش می‌‌کنید، مصرف آب به میزان کافی را فراموش نکنید. تمام فرایندهای بدن به آب نیاز دارند. آب موردنیاز بدن را تأمین کنید تا بدنتان عملکرد بهتری داشته باشد. مصرف روزانه یک لیتر آب به ازای هر 20 کیلوگرم از وزن بدن ضروری است.

    1. چای سبز

    افراد همواره به دنبال محصولات چربی سوزی هستند. این دسته از افراد به دنبال محصولی هستند که بدون تمرین آن‌ها را به تناسب‌‌اندام برساند. اما چنین محصولی وجود ندارد. بسیاری از چربی سوزهای موجود در بازار در بهترین شرایط منجر به متابولیزه شدن چربی‌‌ها می‌‌شوند و قادر به سوزاندن آن نیستند، بنابراین، چربی‌‌ها مجدداً توسط بدن ذخیره خواهند شد.

    برای کاهش وزن ضروری است میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده و تمریناتی انجام دهید. چای سبز حاوی آنتی‌‌اکسیدان کاتکین و کافئین است که به کاهش چربی کمک می‌‌کنند. همان‌طور که می‌‌دانید مصرف مایعات به‌هیچ‌عنوان برای کاهش وزن مضر نبوده و به چربی سوزی کمک می‌نماید.

    1. قهوه

    همانند چای سبز، کافئین در قهوه نیز وجود دارد. بنابراین، نوشیدن قهوه به کاهش وزن کمک می‌‌کند. ضروری است از افزودن شیر و قند به قهوه خودداری کنید، زیرا این مواد غذایی منجر به افزایش کالری می‌‌شوند. نوشیدنی یک فنجان قهوه در روز عوارض نامطلوبی ایجاد نمی‌‌کند. قهوه به افزایش هوشیاری و تمرکز کمک نموده و مصرف این نوشیدنی در طی محدودیت کالری می‌‌تواند به افزایش چربی سوزی کمک کند. اگر به قهوه تلخ علاقه ندارید، می‌‌توانید قهوه را بعد از تهیه خنک کرده و سپس آن را در یک شیکر ریخته و با وانیل هم زده و یک نوشیدنی خوش‌‌طعم تهیه کنید. در طی دوره کاهش وزن، من همواره قهوه را در اولویت برنامه غذایی‌ام قرار می‌‌دهم.

    1. پروتئین

    بدن برای گوارش تمام مواد غذایی به انرژی نیاز دارد. هضم پروتئین در مقایسه با چربی و کربوهیدرات به انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، مصرف غذاهای سرشار از پروتئین نه‌تنها به حفظ بافت‌‌های ماهیچه‌‌ای کمک می‌‌کند، بلکه بر چربی سوزی نیز کمک می‌‌کند، زیرا هضم پروتئین به 20-30 درصد انرژی نیاز دارد.

    1. ویتامین‌‌ها و مواد معدنی ـ میوه‌‌ها

    بسیاری از فرایندهای بدن انسان برای عملکرد مناسب به آنزیم نیاز دارند. بدون این آنزیم‌‌ها بدن نمی‌‌تواند برخی از اقدامات خود را به‌خوبی انجام دهد. برخی از بیماری‌‌ها نیز به دلیل فقدان ویتامین‌‌ها و مواد معدنی رخ می‌‌دهند. بنابراین، ضروری است تمام ویتامین‌‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را تأمین کنید تا بدن شما عملکرد مناسبی داشته باشد. ازآنجایی‌که در طی کاهش وزن میزان کالری دریافتی خود را کاهش می‌‌دهید، بدن شما تحت‌فشار قرار می‌‌گیرد.

    بسیاری از افراد از کربوهیدرات‌‌ها هراسان هستند و درنتیجه در مصرف میوه‌‌ها کوتاهی می‌‌کنند. این امر منجر به کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌‌ها گردیده و مشکلات متعددی ایجاد می‌‌کند. مصرف روزانه سبزی و میوه ضروری است و ضرورت استفاده از آن‌ها در طی دوران کاهش وزن افزایش می‌‌یابد. مصرف میوه‌‌ بعد از تمرین و زمانی که ذخایر کربوهیدرات بدن کاهش‌یافته است، ضروری می‌باشد. من همچنین مصرف میوه به همراه نوشیدنی‌‌های پروتئین بعد از بیدار شدن از خواب را نیز توصیه می‌‌کنم.

    1. مواد فتوشیمیایی

    مواد فتوشیمیایی ریزمغذی‌‌هایی هستند که در سبزیجات یافت می‌‌شوند. بسیاری از آن‌ها برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. مصرف این مواد نیز همانند ویتامین‌‌ها و مواد معدنی در طی دوره کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. بنابراین، ضروری است سبزیجاتی نظیر بروکلی، کیل، اسفناج و گل‌‌کلم در طی این دوره استفاده کنید. اگر علاقه‌‌ای به این مواد غذایی ندارید، می‌‌توانید ادویه‌‌های مختلفی را به آن‌ها اضافه کرده و از طعم آن‌ها لذت ببرید. شما همچنین می‌‌توانید آن‌ها را در کنار پودرهای پروتئینی و اسموتی‌‌های سبزیجات استفاده نمایید. افزودن پودرهای پروتئینی می‌‌تواند طعم این مواد غذایی را به طور کامل تغییر دهید.

    1. چربی‌‌های خوب

    برخی از چربی‌‌ها ازجمله چربی‌‌های موجود در ماهی‌‌هایی نظیر قزل‌‌آلا، ماکرل و ساردین و همچنین چربی‌‌‌‌های موجود در روغن‌زیتون یا روغن نارگیل فواید فیزیولوژیکی متعددی دارند. امگا 3 یا اسیدهای چرب ضروری (EFA) موجود در مکمل‌‌ها نیز گزینه مناسبی برای تأمین مواد مغذی موردنیاز بدن هستند. مکمل‌‌‌‌ها اغلب بهترین گزینه برای دریافت امگا 3 بدون تغییر رژیم غذایی به شمار می‌‌روند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maximuscle.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۶ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    5 دیدگاه در “غذاهایی برای کاهش درصد چربی

    1. شراره گفت:

      مرسی

    2. شراره گفت:

      جالب بود مرسی

    3. راد گفت:

      ممنون. موارد مهمی رو گفتین.

    4. همیراد گفت:

      توی چربی سوزی غذاهایی که گفتین موثر و مفیدن. ممنون از مطالب خوبتون

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        ممنون از همراهی شما دوست عزیز

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *