افسانه‌های بسیار رایج، ولی اشتباه بین بدنسازان

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۳ دقیقه

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (5 رای)

Loading...

۱٫ هرچه بیشتر تمرین کنید، به نتایج بهتری دست خواهید یافت!

شما باید با شدت و به‌طور مداوم تمرین نمایید اما تمرین با شدت بسیار زیاد و بیش‌ازحد دارای نتیجه عکس است. اگر شما به‌تازگی تمرین در باشگاه را آغاز نموده‌اید، با سه بار تمرین در هفته آغاز کنید تا ماهیچه‌های شما مدت کافی برای بازیابی و رشد داشته باشند. استراحت ناکافی بین تمرینات منجر به تمرین بیش‌ازحد گردیده و عواقب ناخوشایندی نظیر خستگی و بی‌انگیزگی را در پی دارد. در این صورت احتمال آسیب نیز افزایش می‌یابد.

۲٫ تمرینات کاردیو برای کاهش چربی بسیار مناسب می‌باشند!

تمرینات کاردیو با شدت زیاد نظیر دویدن سریع یا کوهنوردی برای کاهش چربی بسیار مناسب می‌باشند. اما این در حالی است که تمرینات طولانی‌مدت اما آرام، علی‌رغم تأثیر بر روی سلامت قلب و ریه‌ها، برای چربی سوزی مناسب به شمار نمی‌روند. این بدین دلیل است که جلسات تمرین طولانی‌مدت بدن شما را تحت‌فشار قرار داده و در این صورت ماهیچه‌های شما تجزیه‌شده و انرژی شما به‌صورت چربی ذخیره می‌شود. تمرینات با وزنه ازجمله اثربخش‌ترین روش‌ها برای چربی سوزی و ایجاد ماهیچه بوده و باید ازجمله اصلی‌ترین بخش‌های برنامه بدنسازی شما باشند.

۳٫ شما می‌توانید چربی را به عضله تبدیل نمایید!

چربی و ماهیچه دو نوع بافت کاملاً متفاوت هستند بنابراین تبدیل یکی از آن‌ها به دیگری امری غیرممکن هست. ماهیچه‌ها بافت‌های فعالی هستند که کالری مصرف می‌نمایند، اما این در حالی است که بافت‌های چربی ذخیره کننده انرژی می‌باشند. زمانی که شما با شدت زیاد تمرین می‌نمایید، می‌توانید چربی‌های خود را سوزانده و حجم ماهیچه‌های خود را افزایش دهید و در این صورت این‌گونه به نظر می‌رسد که چربی‌های خود را به ماهیچه تبدیل کرده‌اید اما این امر در عمل رخ نمی‌دهد.

۴٫ دستگاه‌های بدن‌سازی بهتر از وزنه‌های آزاد هستند!

دستگاه‌های استقامتی جایگاه ویژه‌ای در باشگاه‌ها دارند: این دستگاه‌ها بهترین روش برای افراد مبتدی به‌منظور یادگیری روش انجام تمرینات و همچنین کاهش آسیب‌ها می‌باشند. ورزشکاران حرفه‌ای نیز می‌توانند از دستگاه‌ها بهره‌مند شده و ماهیچه‌های خود را به‌طور جداگانه تمرین داده و برای برداشتن وزنه‌های سنگین‌تر آمادگی لازم را کسب نمایند. اما ازآنجایی‌که دامنه حرکات این دستگاه‌ها محدود است، نمی‌توان از آن‌ها برای تمرین دادن عضلات تثبیت‌کننده که برای جلوگیری از صدمات ضروری هستند، استفاده نمود. استفاده از وزنه‌ها به مهارت بیشتری نیاز دارد اما در طی استفاده از آن‌ها می‌توانید ماهیچه‌های تثبیت‌کننده را به کار گرفته و همچنین تمرینات گسترده‌تری انجام دهید. بااین‌حال، استفاده از وزنه و تمرینات دستگاهی، هر دو دارای مزایای خاص خود می‌باشند.

مقاله‌ی فوق بخشی کوچکی از کتاب جامع آموزش حرکات بدنسازی می‌باشد. در این کتاب صفر تا صد حرکات بدنسازی با تصویر و جزییات کامل شرح داده شده است. 

برای دریافت توضیحات و نمونه تصاویر کتاب، می‌توانید به صفحه کتاب راهنمای حرکات بدنسازی مراجعه نمایید.

۵٫ انجام تمرینات کرانچ منجر به چربی سوزی می‌شوند!

شما نمی‌توانید با انجام تمرینات خاص، چربی‌های موجود در یک بخش از بدن خود را از بین ببرید، بنابراین صرف‌نظر از تعداد تمرینات شکمی مختلف، شما نمی‌توانید فقط چربی‌های شکمی خود را کاهش دهید. در اغلب موارد، چربی‌های شکمی ازجمله آخرین چربی‌های بدن هستند که می‌توانید از بین ببرید، بنابراین شما به یک برنامه تمرینی و رژیم غذایی مناسب برای کاهش درصد چربی بدن خود نیاز دارید.

۶٫ تمرینات با وزنه منجر به افزایش حجم بدن می‌گردند!

افزایش حجم ماهیچه به زمان بیشتری نیاز دارد و این امر صرفاً زمانی ممکن است که شما برنامه تمرینی مناسبی داشته و از غذاهای مناسب استفاده نمایید. هیچ‌کس در طی یک روز عضلات سینه و بازوی فوق‌العاده‌ای به دست نیاورده است.

۷٫ وزنه‌های سبک برای تنظیم عضلات مناسب می‌باشند!

فرایندی به‌عنوان “تنظیم عضله” وجود ندارد. این عبارت در صنعت تناسب‌اندام ایجادشده است و صرفاً به معنای ایجاد ماهیچه و سوزاندن چربی به‌منظور ترکیب بهتر عضلات هست. اگرچه وزنه‌های سبک برای تمرین دادن ماهیچه‌های کوچک و تثبیت‌کننده نظیر ماهیچه‌های شانه مناسب می‌باشند، اما بهترین روش برای ایجاد ماهیچه و چربی سوزی استفاده از وزنه‌های سنگین هست تا بتوانید با استفاده از آن‌ها بدن خود را از محدوده راحتی خارج نمایید.

نکته تناسب‌اندام: قبل از آغاز هرگونه برنامه بدنسازی جدید، ضروری است با پزشک خود مشورت نمایید.

مقاله‌ی فوق بخشی کوچکی از کتاب جامع آموزش حرکات بدنسازی می‌باشد. در این کتاب صفر تا صد حرکات بدنسازی با تصویر و جزییات کامل شرح داده شده است. 

برای دریافت توضیحات و نمونه تصاویر کتاب، می‌توانید به صفحه کتاب راهنمای حرکات بدنسازی مراجعه نمایید.