جلو بازو دمبل تک روی میز لاری (One Arm Dumbbell Preacher Curl)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

نوع: قدرتی

ماهیچه هدف: جلو بازو

ابزار: دمبل

سطح: مبتدی

این حرکت با نام Single Arm Preacher Curl نیز شناخته می‌شود.

تشریح حرکت

  1. یک دمبل را با دست راست گرفته و بازوی خود را روی میز لاری یا یک میز شیب‌دار قرار دهید. این وضعیت شروع حرکت است.
  2. هم‌زمان که به داخل نفس می‌کشید، به‌آرامی دمبل را پایین بیاورید تا عضله دو سر بازو کاملاً کشیده شود.
  3. نفس‌ خود را بیرون داده و با انقباض عضله دوسر بازو دمبل را تا جایی که هم‌سطح شانه شود بالا بیاورید. برای اطمینان از انقباض کامل عضله، انگشت کوچک را کمی بالاتر از انگشت شست قرار دهید.
  4. لحظه‌ای انقباض عضله را حفظ کرده و آن را تحت‌فشار قرار دهید. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار کنید.
  5. دست‌ها را تغییر داده و حرکت را تکرار کنید.

تنوع

می‌توانید این حرکت را با دستگاه سیم‌کش نیز انجام دهید. برای این کار باید میز را مقابل دستگاه قرار دهید.

حرکات جایگزین

  • جلو بازو لاری سیم‌کش

عضله هدف: دوسر بازو

ابزار: دستگاه سیم‌کش

  • جلو بازو هالتر درازکش روی میز

عضله هدف: دوسر بازو

ابزار: هالتر

عضله هدف: دوسر بازو

ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.