قفسه بالا سینه با دمبل (Incline Dumbbell Flyes)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

ماهیچه هدف: سینه

ابزار: دمبل

سطح: مبتدی

این حرکت با نام فلای بالا سینه خوابیده (Incline Bench Flyes) نیز شناخته می‌شود.

تشریح حرکت:

  • بصورت شیب دار روی صندلی دراز بکشید.
  • دمبل‌ها را به سمت خارج تا سطح سینه پایین بیاورید، آرنجتان کمی خم شود.
  • دمبل‌ها را با هم بلند کنید.

نکته آناتومی

مسیر حرکت:

به صورت مایل روی میز صافی بخوابید. وقتی تکیه گاه را به نقطه‌ی بالاتری انتقال می‌دهید فشار به بخش‌های بالاتر سینه‌ای بزرگ انتقال می‌یابد. زمانی بیشترین فشار بر بخش بالایی سینه‌ی بزرگ اعمال می‌شود که تکیه گاه در زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه تنظیم شود وقتی میز ۶۰ درجه یا بیشتر شیب پیدا کند، دلتوئید قدامی عضله اصلی خواهد بود.

 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.