نحوه‌ی انجام تمرینات تردمیل برای افراد مبتدی

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۱ دقیقه

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (2 رای)

Loading...

مطالعه‌‌ای که در سپتامبر سال ۲۰۱۲ در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد نشان داد که تمرینات هوازی درزمینهٔ کاهش وزن تأثیر بیشتری در مقایسه با تمرینات قدرتی دارند. به‌عنوان یک مبتدی، شما صرفاً به دنبال استفاده از تردمیل باشید، زیرا این دستگاه بهترین وسیله‌‌ای است که شما می‌‌توانید از آن برای کاهش وزن استفاده کنید.

سرعت

افزایش سرعت تردمیل بدن شما را وارد حالت چربی سوزی می‌‌کند. در ابتدا با سرعت کم به مدت ۵ دقیقه پیاده‌‌روی کنید. سپس اندکی سرعت را افزایش داده و به مدت ۱۵ دقیقه تمرین را ادامه دهید. در این بازه زمانی نباید با مشکل تنفسی مواجه شده و باید بتوانید در حین تمرین مکالمه عادی داشته باشید. تمرین خود را با پنج دقیقه پیاده‌‌روی آرام به پایان برسانید.

شیب

تغییر شیب دستگاه می‌‌تواند پیاده‌‌روی در محیط کوهستانی را شبیه‌‌سازی کند. در ابتدا با شیب صفر شروع کرده و به مدت ۳ دقیقه با سرعت آرام پیاده‌‌روی کنید. هر سه دقیقه یک درصد به شیب بی افزایید و درنهایت آن را به ۴ درصد برسانید. شیب را به یک درصد کاهش داده و سه دقیقه پیاده‌‌روی کرده و بدن خود را خنک‌کنید.

تمرین دوره‌‌ای

تردمیل می‌‌تواند ابزار مناسبی برای تمرینات دوره‌‌ای باشد، زیرا می‌‌توانید همواره با تغییر سرعت، نوع تمرین را از دویدن به پیاده‌‌روی و بالعکس تغییر دهید. بعد از نرمش به مدت ۵ دقیقه با سرعت عادی، به مدت ۳ دقیقه با سرعت‌بالا پیاده‌‌روی کرده و سرعت شما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید مکالمه عادی را ادامه دهید. سپس به مدت ۱ دقیقه پیاده‌‌روی کنید. تمرین را با ۵ دقیقه پیاده‌‌روی برای خنک شدن بدن به پایان برسانید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *