پرس سرشانه فشاری با هالتر (Push Press)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

ماهیچه هدف: سرشانه

ابزار: هالتر

سطح: حرفه‌ای

دستورالعمل

حالت آغازین:

  • از تکنیک لیفتینگ زمین تا سرشانه که در تمرین پاورکلین نیز به آن اشاره شد برای بالا بردن میله از زمین به سرشانه‌های خود استفاده کنید.

مرحله حرکت به سمت بالا:

  • باسن و زانوهای خود را اندکی خم کرده و نیم‌تنه خود را صاف نگه‌دارید.
  • زانوهای خود را بازکرده و با سرعت با سمت بالا فشار بیاورید.
  • نیم‌تنه خود را صاف و منقبض نگه‌دارید.
  • در بیشترین کشش باسن و زانو، وزن بدن را به‌پای‌خود اعمال کرده و مفاصل مچ پای خود را بکشید.
  • در نقطه‌ای که پاها بیشترین قدرت انفجاری را دارد، میله را از سرشانه‌های خود به سمت بالا فشار دهید.
  • میله را با دست‌های خود فشار داده و آرنج‌های خود را در بالای سر خود بکشید.

مرحله حرکت به سمت پایین:

  • میله را به سمت سرشانه‌های خود پایین بیاورید.
  • باسن و زانوهای خود را هم‌زمان با برخورد میله با سرشانه‌های خود اندکی خم‌کنید.
  • باسن و زانوهای خود را قبل از آغاز مجدد فاز حرکت به سمت بالا، صاف کنید.

تنفس

  • در طی حرکت به سمت بالا بازدم کنید.
  • در طی حرکت به سمت پایین نفس بکشید.

حرکات جایگزین

پرس سرشانه فشاری تک دست با کتل بل

ماهیچه هدف: سرشانه

نوع ابزار: کتل بل

پرس سرشانه فشاری ـ پشت گردن

ماهیچه هدف: سرشانه

نوع ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.