۵ راز افزایش انرژی

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۳ دقیقه 

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

آمریکایی‌‌ها نسبت به گذشته مدت‌زمان بیشتری را برای کار سپری کرده و خواب کمتری دارند. مطالعه‌‌ای به بررسی داده‌‌های نظرسنجی آمریکایی استفاده از زمان (ATUS) پرداخت و بدین نتیجه رسید که کار جایگزین خواب شده است. از بین ۱۲۴۰۰۰ فرد موردبررسی، افراد که ۶ ساعت یا کمتر از ۶ ساعت در طول روز می‌‌خوابیدند، در طول هفته یک و نیم ساعت و در روزهای تعطیل و آخر هفته در حدود دو ساعت بیشتر از سایر افراد کار می‌‌کردند. زندگی بسیاری از افراد فقط صرف کار می‌‌شود و این موضوع باید جدی گرفته شود.

در دنیایی که همه ما درگیر گوشی‌‌های هوشمند خود هستیم و تمام ساعات روز را از آن‌ها استفاده می‌‌‌‌کنیم، شکی نیست که انرژی چندانی نخواهیم داشت. زمان آن فرارسیده است که تغییری ایجاد کرده و خستگی را به‌عنوان حالتی از زندگی تصور نکنیم. در اینجا به پنج زمینه ضروری اشاره خواهیم که می‌‌توانید با بهره‌‌مندی از آن‌ها و بدون نیاز به افزایش مصرف قهوه، انرژی خود را افزایش دهید.

  1. خواب

من از تمام مشتریانم می‌‌خواهم که از ویژگی بررسی خواب Fitbit استفاده کرده و نه‌تنها مدت‌زمان خواب بلکه مراحل خواب خود را ارزیابی نمایند. سعی کنید هر شب حداقل هفت ساعت خواب باکیفیت داشته باشید. این به معنای خواب عمیق است که شامل ۱۰ الی ۲۵ درصد، خواب REM که در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد و خواب سبک که در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد خواب شما را تشکیل می‌‌دهند.

برخی از توصیه‌‌ها برای داشتن خواب باکیفیت عبارت‌اند از: عدم استفاده از کافئین بعدازظهر، خاموش کردن وسایل الکترونیکی حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب و استفاده از پرده‌‌های ضخیم برای اطمینان از عدم ورود نور به اتاق در اوایل صبح. استفاده از دستگاه صوتی نویز سفید نیز می‌‌تواند بسیار مؤثر باشد، زیرا تمام صداهای محیطی را مسدود کرد و امکان خواب عمیق را فراهم می‌‌آورد.

  1. تحرک

تحرک بهترین ابزار برای جلوگیری از خستگی و بی‌‌حوصلگی است. فعالیت فیزیکی باعث افزایش جریان خون شده و منجر به آزادسازی ماده‌‌ای شیمیایی به نام اندورفین می‌‌شود که انرژی شما را افزایش می‌‌دهد. تمرین همچنین می‌‌تواند خواب و تمرکز شما تقویت کند. من به تمام افراد توصیه می‌‌کنم روزانه ۱۲۰۰۰ قدم پیاده‌‌روی کنند. البته ۱۰۰۰۰ قدم نیز عالی است. همواره سعی کنید از محیط بیرون برای پیاده‌‌روی استفاده کنید. تمرینات بیرون از منزل نه‌تنها روحیه شما را بهبود می‌‌بخشند، بلکه کالری مازاد شما را نیز از بین می‌‌برند.

  1. قطع ارتباط

تلفن همراه ما را خسته می‌‌کند. هشدارها، نور آبی پس‌‌زمینه، امواج و … بر مغز ما فشار وارد کرده و از این طریق چرخه خواب ما را مختل می‌‌کنند. این موارد منجر به اختلال در آزادسازی هورمون ملاتونین می‌‌شود که برای استراحت و خواب ضروری است. فناوری نباید ما را از خواب و زندگی بهینه دور کند. من توصیه می‌‌کنم که بعد از ساعت ۷ عصر، نور آبی گوشی خود را در حالت خاموش قرار دهید. اپلیکیشن‌‌هایی نظیر Twilight می‌‌توانند نور آبی را هم‌زمان با غروب خورشید خنثی کنند. سپس، مدت‌زمان استفاده از تلفن همراه را به نصف کاهش دهید. همچنین، روزانه حداقل به مدت یک ساعت تمام دستگاه‌‌های هوشمند خود را کنار گذاشته و یا خاموش‌کنید.

  1. غذا

من به تمام افراد توصیه می‌‌کنم که روزانه سه وعده‌‌غذایی و دو میان وعده داشته باشند. هر وعده غذایی باید شامل پروتئین، سبزیجات، غلات کامل، میوه‌‌های سرشار از فیبر و اندکی چربی‌‌های سالم باشد. اگر در طراحی برنامه غذایی با مشکل مواجه هستید، از برنامه غذایی ما استفاده کنید.

  1. تأمین آب

بسیاری از ما آب کافی مصرف نمی‌‌کنیم و این امر منجر به خستگی می‌‌شود. من به تمام افراد توصیه می‌‌کنم که در طی تمرین از نوشیدنی‌‌های حاوی الکترولیت استفاده کنند. الکترولیت‌‌ها ازجمله سدیم، پتاسیم و کلر از طریق عرق دفع می‌‌شوند، بنابراین تأمین مجدد آن‌ها بعد از تمرین ضروری است. من به افراد توصیه می‌‌کنم که در طول روز حداقل سه لیتر مایعات مصرف کنند تا سموم از بدن آن‌ها دفع شود.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت blog.fitbit.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *