کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

تمرینات هوازی؛ 7 باور اشتباه که باید فراموش شوند

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه

     

    تمرینات هوازی

    در دنیای تناسب اندام باور‌های غلط و خرافات بسیاری وجود دارند. درباره تمرینات هوازی نیز باور‌های اشتباهی وجود دارد. در واقع میزان اطلاعات غلط درباره تمرینات هوازی با میزان محبوبیت این تمرین‌ها در یک سطح است.

    به همین دلیل ما از دو متخصص تناسب اندام، تراویس هاکینز و مایکل ملینیوتیس خواستیم تا به چند مورد از شایع‌ترین خرافات که در طول سال‌ها فعالیت‌شان شنیده‌اند، اشاره کنند.

    1. اگر می‌خواهید وزن‌تان کم شود، فقط مقدار زیادی تمرین هوازی انجام دهید!

    واقعیت: بدن شما یک دستگاه با قابلیت و عملکرد بالاست. اگر بخواهیم به صورت خیلی ساده بیان کنیم، می‌توان گفت اگر شما مقدار زیادی تمرینات هوازی انجام دهید، تنها در انجام تمرینات هوازی عملکرد بهتری خواهید داشت. یعنی برای انجام کارهای بیشتر، انرژی کمتری استفاده می‌کنید. اگر تمرینات هوازی را برای شرکت در یک مسابقه استقامتی انجام می‌دهید، این را خوبی است. اما اگر هدف شما لاغری است، باید تمرینات قدرتی را هم به برنامه‌ بدنسازی خود اضافه کنید. زیرا اثر تمرینات با وزنه به صورتی است که حتی بعد از تمرین نیز کالری می‌سوزانید. ترکیب تمرینات قدرتی و هوازی به معنای مصرف بیشتر کالری است و شما را سریع‌تر به هدفتان یعنی لاغری سریع می‌رساند.

    2. حالتی ایده‌آل برای دویدن وجود دارد که همه باید از آن پیروی کنند!

    واقعیت: قطعا نکته‌های مفیدی وجود دارند که برای همه قابل اجرا هستند، اما دویدن یک امر شخصی است. به جز حرکت دادن دست‌ها، تکیه دادن و ریتم دویدن، احتمالا دلایلی وجود دارند که شما به روش خودتان بدوید. سعی کنید بیشتر تمرکز شما بر این باشد که یک ریتم دویدن آهسته را به آرامی به یک ریتم تندتر افزایش دهید. اگر هنوز فکر می‌کنید که یک روش ایده‌آل برای دویدن وجود دارد، پس به دویدن پریسکا جپتو (دونده اهل کنیا برنده مدال نقره المپیک لندن) دقت کنید که چقدر در موفقیت‌های او نقش داشته است.

    3. اگر در طول تمرین گرسنه باشید، کاهش وزن بیشتری خواهید داشت!

    واقعیت: چربی‌ها در آتش کربوهیدرات‌ها می‌سوزند. اگر شما برای شروع و یا ادامه تمرینات هوازی، میزان قابل توجهی از دسترسی به گلیکوژن نداشته باشید، تمرین خوبی نخواهید داشت. تمرینات نه چندان خوب، نتایج خیلی خوب را برای شما به دنبال نخواهد داشت. همچنین اگر دستگاه گوارش‌تان را با رعایت تغذیه مناسب در طول تمرینات استقامتی تمرین ندهید، در زمان مسابقه خود را برای شکست آماده کرده‌اید.

    4. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، نوشیدنی یا وعده غذایی بعد از تمرین را مصرف نکنید!

    واقعیت: گرسنگی دادن به بدن، آن هم در زمانی که بیشتر از هر زمان دیگر به غذا نیاز دارد به هیچ‌کس توصیه نمی‌شود. زیرا این زمان دقیقا تایمی است که شما باید کالری مصرف کنید. مصرف یک نوشیدنی با میزان 4به1 از کربوهیدرات و پروتئین بعد از تمرینات کاردیو، می‌تواند ذخایر گلیکوژن را دوباره بازسازی کند و همچنین ریکاوری بدن نیز سریع‌تر انجام گیرد.

    5. تمرین هوازی فقط می‌تواند در باشگاه، روی یک دستگاه خاص و در طول یک زمان خاص انجام شود!

    واقعیت: زمانی که شما تمرینات هوازی را با کارهای روزانه ترکیب کنید، بدن شما سرحال‌تر از همیشه است.

    از پله‌ها استفاده کنید، پیاده به خرید بروید و مسیر رفت و آمد به محل کارتان را چند روز در هفته با دوچرخه طی کنید. خودتان را برای بالا بردن ضربان قلب‌تان به چالش بکشید، به بیرون بروید و برای خود تنوع ایجاد کنید.

    6. اگر هدف شما کاهش وزن است، تمرینات هوازی با شدت پائین و زمان طولانی از تمرین هوازی تناوبی با شدت بالا (اینتروال) مفید‌تر است!

    واقعیت: فکر کنید فقط 20 دقیقه برای تمرین کردن فرصت دارید. اغلب افراد تصور می‌کنند که اگر این زمان 20 دقیقه را به تمرین هوازی با شدت کم اختصاص بدهند، برای کاهش وزن آن‌ها مفید‌تر است و در منطقه چربی‌ سوزی تمرین می‌کنند. اما این یک باور اشتباه است.

    حقیقت این است که تمرینات تناوبی (اینتروال) از زمان استفاده بسیار بهتری می‌کند. دلیلش نیز این است که شما با انجام تمرینات تناوبی کالری و چربی بیشتری می‌سوزانید. همچنین ریکاوری از تمرینات اینتروال، فشار بیشتری را بر ذخایر انرژی وارد می‌کند و به همین دلیل شما بعد از تمرین هم کالری بیشتری می‌سوزانید.

    پس در آخر باید گفت که اگر هدف شما کاهش وزن است، تمرینات اینتروال برای شما مفیدتر هستند.

    7. دویدن با سرعت آهسته فقط باعث تلف کردن وقت می‌شود!

    واقعیت: جلسه‌های دویدن آسان و آهسته باید بخش دائمی از برنامه‌ بدنسازی شما در طول هفته باشد.این نوع دویدن باعث می‌شود جریان خون به عضلات آسان‌تر وارد شود و ریکاوری نیز بهتر انجام شود.

    همچنین باعث ایجاد زیربنای محکم برای انجام تمرینات سرعتی و شدید می‌شود و نقش یک پل را برای بازگشت به تمرین با یک شروع تازه ایفا می‌کند.


    ترجمه و تالیف:

    تن ورز ( با اقتباس از مقاله‌ای از سایت msn home lifestyle)

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و ادرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمائید.

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۶ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *